BVO_Outdoors_maakjemerksterker

BVO Outdoors 16 mei met MZOEM in Ondernemingshuis Oudewater

Door Aschwin Snel – De 2e BVO Outdoors dit jaar werd georganiseerd door Jeroen Harzing van MZOEM Reclamebureau in samenwerking met Zuivermedia. Jeroen stak van wal met een scherp verhaal over de betekenis van je merkpositie, je merkassociatie en je merkherkenning. Niet je logo, maar de persoonlijkheid van je bedrijf geeft de betekenis aan je merk. Je communicatie, gedrag en symbolen samen bepalen die persoonlijkheid. Met praktische voorbeelden werd duidelijk gemaakt hoe je dit zelf voor je eigen merk kunt bepalen en vervolgens kunt toepassen in de media.

Edwin Werkman en Nanda de Smit van Zuivermedia bespraken de veranderingen en mogelijkheden in het huidige reclame en medialandschap. Duidelijk werd uitgelegd waar je op moet letten en via welke kanalen je je merk het beste in de markt kunt zetten. Zowel landelijk als regionaal. Nooit geweten dat bijvoorbeeld radiocommercials heel betaalbaar zijn en bereikbaar zijn voor de meeste bedrijven in de regio. Ondanks dit zeer interessante onderwerp, vond ik het jammer dat de opkomst een beetje tegenviel. Maar onze oren tuiten wel een beetje aan het eind van de middag na al die info en leerzaam was het zeker. Er mee aan de slag zou ik zeggen!